Katedra Metodologii Badań i Studiów nad Dyskursem
Najnowsza książka

Najnowsza książka "Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce"

Nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN ukazała się wieloautorska monografia zespołu badawczego kierowanego przez dr hab. Helenę Ostrowicką, prof. uczelni pt. "Dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego w Polsce. 2011-2014". Autorzy i Autorki (Helena Ostrowicka, Justyna Spychalska-Stasiak, Łukasz Stankiewicz, Dominik Chomik, Tomasz Falkowski i Aleksandra Rzyska) przedstawiają wyniki analiz skupionych na rekonstrukcji:
1) głównych uczestników debaty publicznej i aktorów obecnych w dyskursie o reformie szkolnictwa wyższego w Polsce, zarówno w jego prasowej, jak i naukowej, i popularnonaukowej odmianie;
2) powierzchni wyłaniania się różnych przedmiotów dyskursu o reformie i regularności w obrębie wypowiedzi, które przecinają w poprzek instytucjonalne konteksty wypowiedzi: dyskursy nauki, rządu i mediów.

Recenzent książki, prof. Marek Kwiek (UAM) napisał:

„Praca jest pierwszym, rozbudowanym i interdyscyplinarnym ujęciem zagadnień reform szkolnictwa wyższego w Polsce z unikalnej, fascynującej perspektywy analizy dyskursu. Wszystkim pragnącym poznać mechanizmy dyskursywne rządzące naszymi reformami – gorąco polecam!"


Opisywany w książce dyskursywny obraz reformy szkolnictwa wyższego jest efektem badań prowadzonych w ramach interdyscyplinarnego projektu badawczego, finansowanego z grantu Narodowego Centrum Nauki w latach 2015-2019.
Druga monografia przedstawiająca wyniki badań ukaże się w przyszłym roku w wydawnictwie Routledge.
Zapraszamy do lektury!