Informacje o nagrodzonej rozprawie:
Rozprawa doktorska ma postać etnografii pedagogicznej, której przedmiotem badań jest kolektywny przypadek doświadczania sukcesu w nauce przez studentów studiów doktoranckich w zakresie edukacji w Åbo Akademi w Vaasa w Finlandii. Dysertacja ma charakter teoretyczno-empiryczny i zawiera się w trzech częściach i w sumie ośmiu rozdziałach. Zgodnie z zaleceniami dotyczącymi raportowania badań w rozprawach doktorskich o charakterze kwalitatywnym obszerność każdej z trzech części pracy wzrasta proporcjonalnie do autorskiego wkładu doktorantki w stan wiedzy o przedmiocie badań, dlatego najwięcej stron zajmuje segment analityczny.
Efektem finalnym badań jest ugruntowana w danych teoria przypadku kolektywnego o charakterze empiryczno-pragmatycznym na temat doświadczania sukcesu w nauce przez studentów studiów doktoranckich – doktorantów edukacji Åbo Akademi w Vaasa w Finlandii. Zrekonstruowana teoria została spisana w ramach dwunastu tez ułożonych zgodnie z logiką problemów badawczych oraz konkluzji. Należy podkreślić, iż moc generalizacji wniosków sięga wyłącznie zdefiniowanego przypadku kolektywnego osadzonego w nurcie etnografii. Zatem teoria ta nie może być narzędziem służącym do interpretacji innych, nawet bardzo zbliżonych fenomenów, bowiem jej kontekstualność czyni takie starania płonnymi. Jednakże składowe tezy tej teorii mogą być traktowane jako inwentarz dobrych praktyk związanych z organizacją studiów doktoranckich zaobserwowany w terenie badań (to jest w Åbo Akademi w Vaasa w Finlandii), jak również jako możliwe źródło inspiracji dla doskonalenia innych rzeczywistości akademickich.